24 maj 2009

Pirater och skejtare!

Under helgen lyckades jag fota några av mina senaste alster. I stugan på fjällkanten finns en läckande eka som sysselsatte två pirater en stund. Piraterna är så tacksamma att sy saker till, de blir alltid glada! :) Jag har ju försökt utveckla det där mössmönstret till strl 51 och 56 och sytt av ett antal t-shirts, har gått många sådana. Till slut fanns det inga fler skräp t-shirts att slakta mer, så då rök en profiltröja ur garderoben och blev till varsin vårmössa till piraterna S & A. Mönstret är nu klart för barnmössorna som jag har på beställning och jag hoppas få tid i morgon för att sy, målet är att vara ledig hela dagen...
Sen fick jag äntligen se de senaste muddjeansen live. Jag visste verkligen inte vart fickorna skulle sitta och chansade hej vilt. Vilket syns på bilden... De sitter jätte långt ner! Men syster yster konstaterade att det var ett par skejtarbyxor, så då sitter de ju perfekta! :) ja, ja, får jobba på det där till nästa gång jag ska sy fickor... :)
Min virkningscoach mamma var med i stugan på fjällkanten och läste virkbeskrivningar för mig och syster, så nu har vi båda lärt oss att virka mormorsrutor! Jätte skojigt! Mina är väll inte så snygga ännu, men men träning så ska de bli! Sugen på att virka en pläd...men ska kanske satsa på en pläd till en barbiedocka så den blir klar...;)
Ja just ja, borde byta bloggbild längst upp efter säsong, men idag när jag sprang upp på fjället så var fjällen fortfarande vita, så jag skjuter upp det ett tag till... ;)

Inga kommentarer: