02 maj 2009

I fredags var jag på sydejt!


Min dejt var L.H som föreslagit att vi skulle sy tillsammans för att inspirera och hjälpa varandra. Det tycker jag att vi lyckades bra med under de 5 timmar vi sydde. Klart på fem timmar borde jag ha hunnit sy mer än ett par muddbyxor...men fika och surra är viktigt också! :)
Det blev iaf ännu ett par muddjeans, tanken var att de skulle passa A, men eftersom jag längde mönstret med 7 cm så blev det S som fick byxorna. De är sydda av ett par jeans som H kasserat, muddarna är från en kasserad topp och fickorna är från en retrostuv från Kupan i Dorotea. Det här blev mina första fickor, ritade av mönstret från en Ottobre, men den saknade beskrivning så jag gjorde lite som jag trodde. men de blev ganska bra tycker jag. Iof har jag ju inte sett i vilken höjd de i verkligheten hamnade på S...
Sen har jag även gjort de två förklädena jag fått beställning på. Önskemålet var att det skulle vara vitt-grönt och en färg till. Äntligen fick jag anledning att köpa en större bit av det här tyget från Åhléns, jag gillar det skarpt! Hoppas nu beställaren blir lika förtjust i tyget och de färdiga förklädena till hennes barn.

Inga kommentarer: