29 maj 2009

Och solen den ävlas med att skina....

En alldeles pinfärsk beställning har nått beställaren i Norrbotten och åter kom fina bilder på hennes barn iförda de första "riktiga" Kraja-mössorna i den här modellen. Med riktiga menar jag i det här fallet att de är sydda i köpt tyg och inte av gamla t-shirts... C.S lär ska vara lika glad över mössorna och väskan nedan som sina barn! :) Tack snälla för bilderna!
Väskan är sydd i dubbelt tyg, Åhléns pippityg på utsidan och en svart insida. Storleken är samma som mina shoppingkassar. Blev förtjust i Pippi-väskan när jag sytt den klar, men nu är tyget i stort sett slut så det blir bara en i den här exakta modellen. :) Och det är väll lite så det ska vara? Det man syr ska vara unikt!
Vet inte om jag törs säga det, men jag hade verkligen hoppats på regn och rusk i helgen så jag kunde sy och sy och sy... Men så kommer solen och värmen och då går det bara inte att sitta inne hela dagen! Saknar mitt gamla jobb när jag fick vara utomhus i veckorna och kunde vara inne på helgerna, så mycket mer effektivt! :) Men jag ska ändå sy klart sista väskan av 8 och iaf påbörja några beställningar innan det är dags att gå till jobbet på måndag igen.
Ja, men om nu solen ska ävlas med att stråla och värma i morgon så kan jag kanske ta med mig virkningen ut iaf? Så är ju inte dagen helt dum ändå... ;)

1 kommentar:

Linda sa...

Hej!
Det är absolut ingen fara med boken. Jag har inte saknat den :-) Jag har en lista med 30 punkter på grejer som ska fixas här hemma, så känns inte alls någon brådska att lämna tillbaka den. Haha, vilken tur att det var ett par skejtarbrallor då! ;-)
Vad du har varit flitig! Mössorna ser ut att vara jättefina!