17 maj 2009

Är det en getingsvärm?


Näe! Det är en specialbeställning från duktiga retriverfolk med F.B i spetsen! En specialdummie som de har beställt och som jag har fått tagit fram ett förslag på efter en teckning. De är sydda i vindpoplin och ska träs på en båtfender.
Annars så händer inte så mycket på syfronten just nu, "allt" annat i livet tar för mycket tid samtidigt som det ramlar in flera beställningar på saker att sy. Jag blir så glad över att det finns människor som vill ha det jag har sytt! :) Snälla fortsätt kom in med beställningar, även om jag inte är så snabb på att sy och leverera... Har så dåligt samvete för en beställning som legat länge nu, sen i oktober.... Men efter maj månad hoppas jag hinna sy mer! :)
I veckan som varit dök det upp en mössbeställning så det passade mycket bra med en inspirationsdag och lite mönsterbyte med en kompis. Hon har själv klurat ut hur man syr dessa nu så populära mössor genom att utveckla modellen och mönstret helt själv. Och jag fick det smarta tipset att använda mig av gamla t-shirts som man tänkt slänga när man ska provsy något nytt. Gratis är gott! :)

Inga kommentarer: