30 maj 2009

1, 2, 3........10!

Oj vad roligt jag hade när jag bestämde mig för att sy lite nya väskor till butiken. Jag hade inte bestämt antalet, utan jag stod och rotade i tygskåpet och alla tyger jag för stunden blev glad av tog jag fram och började klippa ut väskdelar av. Jag sydde och jag sydde och till slut vara alla 10 väskorna fodrade och klara! Om du vill kika på de i detalj så kan du titta in i butikkraja, alla finns där nu. Jag hoppas att det är någon som är intresserad av någon väska, för den var verkligen skoj att sy. :)
Sen har jag en liten fundering som jag skulle vilja ha din synpunkt på, du som läser min blogg. Jag skulle vilja döpa mina alster, dvs varje väskmodell och börsmodell ska ha ett namn. Namnen ska ha en röd tråd kopplat till min blogg och mig på något sätt... Exv har Hilleberg döpt alla sina tält från samiskan och deras benämning på olika fjäll etc, en pointerkennel jag vet döper sina valpar efter fjällväxter... Men vad ska vara min röda tråd?? Snälla lämna gärna en kommentar och tyck till om detta!

1 kommentar:

Krumelur sa...

Jag tycker du ska döpa dina saker efter olika fjällstoppar, ev det samiska namnet på fjällstopparna. (Fast det kan ju iof vara svårt att stava för oss med dåliga kunskaper i det samiska språket!!) :)