02 april 2009

Sy nytt av gammalt del 8

Ikväll var sista kurstillfället för "Sy nytt av gammalt". Jag hade inget vettigt att sy om kändes det som, så jag raffsade med mig lite olika saker; en sommarklänning som man ser gravid ut i 30 månaden och en glesbygdskavaj (HH-tröja) som jag väldigt länge tänkt sy in så de passar. Men inget av det var jag sugen på att göra när jag kom dit. Så istället slaktade jag en kjol jag fått av K.B i ett ganska tunt och lite stretchigt jeanstyg. Jag sparade dekorsömmen på kjolen bak och fick med den nästan rak på det nya plagget, vilket blev ett par muddbyxor, Byxorna syddes till en stor liten kille som växer så det knakar och byxorna flaggar ofta på han... Hoppas bara att han gillar dessa unika byxor och att de passar. Muddarna är långa så de kan vikas ner i början och sen vikas upp när han växer, har sett detta på många byxor på andra sybloggar och det låter ju väldigt smart! :)
Annars så har jag inhandlat en kasse garn idag så jag ska kunna virka en massa under semestern som startar vid 16-tiden i morgon! :) har även skrivit ut en massa beskrivningar så jag ska kunna lära mig att virka både det ena och det andra.
Ja just ja, jag har beslutat mig för att sälja den här kjolen. Den är i strl 40 ca och omsydd av ett par dieseljeans och en gardin. Har fått mycket positivt för den, men jag trivs inte i den så är det någon som är intresserad av att köpa så hör av dig och lägg ett bud!

Inga kommentarer: