24 april 2009

Lite sytt har det allt blivit trots allt...


Trött och sliten, men lite kreativ har jag orkat varit den här veckan. Jag har sytt klart syster ysters önskemål om en fruktkorg till kontoret. Tema rosa som vanligt och äntligen fick jag möjlighet att använda det tokroliga blommiga tyget som jag köpte på en tillfällig utförsäljning i Kramfors i vintras. Det är rött i botten, men sen kommer blommorna i olika storlekar och i en mängd olika färger med visst inslag av silver. Hoppas nu bara att E tycker den är tillräckligt rosa för kontoret... Den andra lägger jag ut i butiken. Jag vet, jag måste verkligen uppdatera butiken och sy en massa saker och lägga dit. men tiden räcker inte till utan jag fokuserar på att sy beställningarna först just nu.

Sen i veckan har jag inhandlat en rosa fin box på Durabel Design som jag fyllt med mitt garn! :) Blev fint tycker jag!

Innan påsk blev jag även klar med den specialdummie som F.B ville jag skulle sy. Den är nu godkänd av de duktiga hundmänniskorna och jag har tackat ja till att sy ytterligare 10-15 st!
Sen under spårträningen med Alice insåg jag att hon vuxit ur selen, så idag blev det till att sy en ny. :)
Till veckan blir det tjänsteresa och har jag tur hinner jag besöka den välordnade Kupan i Dorotea och leta efter en Kupa i Vilhelmina, har inte sett någon än, men det borde finnas... Vill hitta lite fler tyger, inte för att jag behöver, men det ger så mycket inspiration att ha många tyger... Mot slutet av kommande vecka ska jag och L.H ha en sydag! :) Bilder kommer helt klart efter den dagen! Har inte bestämt mig ännu vad jag ska sy bara... någon som har en idé? temat är väll kläder, och jag skulle gärna sy något till mig själv...men jag vet inte vad!

3 kommentarer:

Sandra sa...

Kikar bara in och säger grattis på födelsedagen!!
Hoppas du får en bra dag!

Kram kram // Sandra

Krajamaria sa...

Tack snälla! :) Gulligt av dig att ha koll på det!

Kort og Søm sa...

Så fine fruktkurver du har sydd! :o)