18 april 2009

Det var en gång en kjol...


...eller snarare två kjolar som hamnat hos mig för länge länge sedan... Två jeanskjolar som K inte längre ville ha. Jag utmanade mig själv och gjorde om den ena kjolen till en kjol till S. Den blommiga kanten är av ett tyg inhandlat på Pingstkyrkans loppis och mudden upptill är från en gammal tröja som någon i familjen haft för länge sen... Blev en ny kjol som gillades av S direkt och som inte kostat mer än några få kronor! :)
Den andra jeanskjolen var längre och av den blev det ett par muddjeans till A. Muddarna är från ett köpetyg och gjordes extra breda så de ska räcka länge eftersom att A växer nu så man nästan kan se det med blotta ögat! Att sy båda de här plaggen var så roligt eftersom jag fick göra nya plagg av kläder som K kasserat och att de nu sitter på hennes barn! :)
För flera veckor sen sydde jag ett par muddisar till R.E som han fick i 2-års present. Byxorna är sydda i ett retrotyg som tidigare var en gardin med gul bollfrans. Enligt födelsedagsbarnets mamma så gillas byxorna skarpt! :)
Så, nu klappar jag mig själv på axeln, för det tycker jag att jag är värd efter dessa tre plagg! :) Amatör som man är!

4 kommentarer:

bronco sa...

Hej, en till sybloggare inom republiken, kul! Det gröna tyget som du fyndat på loppis hade jag gärna också haft! Jättesnygga brallor!
/a-k

Anonym sa...

Å jag tycker också att det är kanonkul att mina gamla kjolar nu sitter på barnen! Blir glad varje gång jag ser dom användas - och det gör dom ofta :) Du är bäst! Kram Kicki

Linda sa...

Vilka läckra kläder du har sytt! Jag blev lite extra kär i retrobyxorna. Tror att jag måste börja gå på loppisar och kupan o leta tyger! :-)

Anonym sa...

Retrobyxorna var ju jättetuffa! Du syr så mycket fint!! /Emma A