20 mars 2009

Sy nytt av gammalt del 5

Tadaa! Kjolen som jag sytt av ett par gamla dieseljeans är nu klar! :)
Benen klipptes av och blev till en jeansvolang. Det rutiga tyget är inköpt på Kupan för tjugo kronor och kantat med ett marinblått band medtill. Jeansvolangen är ditsydd med veck, hade velat göra den rynkad som tyget under, men det gick bara inte att rynka jeanstyget... sömmen som fäster volangerna i överdelen har jag dålt med ett lika kantband som är längst ner på den nedersat volangen. Jag tycker att den blev ganska så rolig, och helt klart mer envändbar av mig än när det var ett par jeans och en gardin... Vad tycker du?

I helgen hoppas jag hinna med att sy en specialdummie, en dagisväska, två grytlappar, två vetevärmare, en födelsedagspresent... Blir lite sovit tror jag! :)

6 kommentarer:

kicki sa...

Den blev jättesnygg!!!!!

Anna-Snoddas sa...

Underbart snygg! Tänk vad man kan göra av gamla jeans! :)

Helena sa...

Snygg kjol och grattis till 100 inlägg!

Maria sa...

Den blev kanon!
Ska försöka att hinna sy några hårband till Emma ikväll...om jag inte somnar i soffan.
Kramar

Krajamaria sa...

Tack för att ni lämnat komentarer och för berömmet! :)

Evelina sa...

Underbar kjol!