05 mars 2009

Sy nytt av gammalt del 4

Tack ni tre som varit in och tyckt till angående vilken kjol jag skulle satsa på! jag tycker verkligen om alla tre modellerna, men två av de lite mer än andra... Idag testade jag att sy en av modellerna. Tog ett par gamla H&M-jeans som har varit ett par favoriter i många år, de är jätte tunna och därför lätta att sy i. Egentligen så var de enkla att sy, lite fick jag tänka och lite fick jag stämma av med "syfröken" på kursen. Så otroligt lyxigt att ha en lärare till hands, idag var vi tre elever på en lärare! :) Vilken dröm!
Volangen har jag sytt av baksidan jeansbenen och den fick bli den längd benen var, dvs jag önskar nu att de skulle varit lite längre, för de lagda vecken blev inte lika bra som på bilden jag inspirerats av. Jag hade tur att hitta spets och band i samma ljusblåa färg på en av stans tygbutiker. Jag tycker faktiskt att kjolen blev riktigt fin och jag är nöjd med den. Det enda jag skulle velat ändra hade väll varit att jag skulle ha sytt den där tampen som hänger på sidan lite längre. Men det känns som att den här kjolen kan bli en klar sommarfavorit! :)
Nästa vecka hoppas jag kunna sy en av de andra kjolarna, troligen den rutiga. Då blir det ett par dieseljeans som ryker. Kjolen med isydda bitar och rosetter håller mamma på att sy, i brunt. Den kommer att bli kalasfin! Hoppas kunna få ta en bild av den så får ni se den här framöver.

2 kommentarer:

Anna-Snoddas sa...

Underbart snygg! Fint med spetsen!

Linda sa...

Skitsnygg! Tycker faktiskt din ser snyggare ut än den på bilden!