12 mars 2009

Sy nytt av gammalt del 4 1/2

I kväll var det dags för "Sy nytt av gammalt del 5", men eftersom jag inte har något att visa från ikväll så får det här bli inlägg 4,5. i veckan har jag tagit ett par vanliga jeans som varit ganska vida i nederkant och sytt på en mudd. Jag skulle nog vilja ha ett par baggy-jeans med resår nedtill som funnits så länge, men köper jag ett par så är de på tre röda helt ute... Så jag kom på att kanske kan jag göra egna som påminner lite grann om de jag vill ha? Muddarna är färdiga muddar som suttit på en brun collegetröja som jag slaktat. De nya byxorna kostade alltså bara lite tid! :)
På kursen ikväll så har jag påbörjat omsyning av mina jeans till en kjol med volang. Men dum som jag var så har jag suttit på tre timmars kurs med lärare och sprättat gamla gardiner! Det får ju bara inte hända igen, vilka bortkastade pengar! Får se om jag hinner sy klart kjolen (det mesta är kvar att göra) till veckan, eller om det blir nästa kurstillfälle.

Inga kommentarer: