22 mars 2009

Känns som tentaångest...

...å jag som inte har skrivit en tenta på över 4 år! Men idag vid symaskinen så hade jag samma känsla. Ville verkligen inte sitta där och sy! Har en låååång lista med beställningar, presenter och saker att sy till mig själv. men idag var det inte mycket som kändes skoj. Men en dagisväska blev det iaf till M.R. Hon sydde om min filtjacka till mig, blev jätte bra, och i byte så lovade jag sy en dagisväska av hennes eget tyg, svart sammet med blommor tryckt på. Väskan tog ovanligt lång tid för jag skulle testa att vändsy den istället för att sätta dit kantband, vilket inte visade sig så jätte svårt när hjärnan vaknat. och resultatet tycker jag blev mycket finare och proffsigare! :)
Sen blev det vetevärmare bara för att jag kände för det.

Har en rolig utmaning kvar att fixa och det är den där apportdummien till F.B, men jag vet bara inte hur jag ska sy den. Någon som har erfarenhet av att "klä" in en båtfender i tyg? Den personen får gärna höra av sig... Å andra sidan kanske jag kan lyckas men det känns omotiverat när jag köpte en fender och först när jag kom hem inser jag att den är ju för stor för att kunna rymmas i en hundkäft... Suck, tentaångest...Tack och lov så kändes det lite skojigare att sy efter en lång promenad på sjön. Framöver blir det inte så mycket sytt, däremot hoppas jag kunna virka en massa under min ledighet. Så sluta inte kika in i min blogg, det kommer fler inlägg snart, jag lovar!

1 kommentar:

Fia sa...

Det gör inget om den är stor. Jag tar med mig de jag köpte också i helgen, så kan vi titta på det tillsammans. Blir nog lättare så! Vill ju inte att du ska få ångest av detta! Vi ses snart! Kram /Fia