02 mars 2009

Inspiration!

På torsdag är det på nytt dags för kursen "Sy nytt av gammalt". Den här gången tänkte jag nog göra något av alla jeans som finns i garderoben men som aldrig används. För lite inspiration så lånade jag en bok från biblioteket som hette Do-Redo, kommer tyvärr inte ihåg vad författaren hette... ur den boken har jag lånat tre bilder på hur man kan sy om sina jeans till kjolar. Min tanke med att lägga ut de här var att förhoppningsvis sprida inspirationen om att man kan göra så mycket av alla kläder som ligger hemma och skräpar, så slipper man springa på stan och shoppa nytt (vilket jag inte alltid är så road av). Men frågan är vilken kjol som jag ska satsa på... Vad tycker du? Lämna gärna en kommentar här nedan om vilken av de tre kjolarna du gillar bäst! Efter torsdag ser vi vilken kjol av dessa tre jag sydde...
En annan ny sak i bloggen är att man nu i högerkolumnen kan ändra språk på min text. Jag kände behovet efter att min släkting i USA sagt att bilderna inspirerar henne, men att hon inte förstod så mycket av vad jag skrivit... Så glad jag blev när jag insåg hur enkelt man kunde ändra språk på sin blogg bara genom att nu klicka där borta till höger! :) Testa, det är jätte coolt! Tänk om det här hade funnits till högstadiets tyska lektioner eller gymnasiets spanska lektioner....;)

3 kommentarer:

Maria sa...

Vill rösta på två, får man det!?
Tycker om både den högra och den vänstra!

Må så gott!!

Linda sa...

Jag tycker den i mitten eller den längst till vänster. Men gjorde inte du en jeanskjol av gamla jeans medan du bodde i Umeå? Jag har för mig att den var skitsnygg?!

Häftigt med översättningen föresten!

Jag har ju fortfarande inte ringt dig...men jag ska nån dag, jag är sugen på att surra lite med dig, dagarna går så fort fast man "bara" är hemma.

Ha´re bra!

Kram Linda

Eva-Lenas Tapetserarverksta sa...

Jag röstar på den högra, den såg piffigast ut :-)