19 mars 2009

Inlägg nr 100!

Helt otroligt! Såg just att det här är mitt hundrade inlägg på Krajamariabloggen! Trodde jag aldrig när jag startade den i fjol. Jag har inte varit en sådan flitig bloggare eller sytt så mycket senaste veckan, för mycket jobb och en ond rygg har gjort att det inte funnits så mycket möjlighet till att vara kreativ. Men jag hoppas det ska ändra sig snart!
Ikväll har jag varit på kurs igen; "Sy nytt av gammalt". Pga ryggproblem så är det svårt att sitta ner och sy, så jag satsade på sk "säkra kort", saker man inte behövde tänka för att göra. Det blev en hel del muddar sydda; både på mysbyxor och på en fleecejacka. Bilden visar delar av dagens riktiga projekt, hoppas få den klar i morgon så kommer bild på hela då!
För snart en vecka sen gjorde jag en så bra shoppingtur när jag körde 45:an mellan Östersund och Vilhelmina, en sträcka på 23 mil. Jag hade gott om tid och han göra tre stopp på "Kupor" och gjorde ganska så bra tygfynd. Bäst var nog butiken i Dorotea, ordning och reda och allt låg så prydligt ihopvikt, noga prismärkt (till skillnad från Hammerdal där det höftades i kassan) och allt på sin plats. Det blev iaf många nya tyger köpta! :)

Inga kommentarer: