30 mars 2009

En berest grytlapp!

Grytlapp nr två är nu klar, en ganska berest sådan. Första varven gjorde jag sittandes i en snödriva en solig dag vid Vojmsjön norr om Vilhelmina, sen blev det några varv hemma i stan innan den nu i helgen avslutades en tidig morgon i stugan på fjällkanten i Västjämtland. Jag är så nöjd med att jag hittat ett pyssel att göra på resande fot! :) Men jag behöver nog öva lite mera innan det blir ett djur, vilket jag hoppas få tid till nu snart när semestern närmar sig! Roligt är att jag inspirerat en kompis, H.G, till att börja virka, hon har redan inhandlat både garn och virknål. Ska bli spännande att se vad hon kommer att inspirera mig med snart!
Någon som har ett roligt och lättare mönster på något virkat och som vill dela med sig av det? Kanske vi kan göra ett byte? Tacksam för all inspiration!
Sätter in en livebild på täcket som jag sydde till Quake nyligt. Otroligt att jag hade tre hela dagar på mig att få till en bra bild, och det här är den enda jag tog på täcket när det satt på en hund... Å det är inte ens Q på bilden utan syrran Lava... Inte lätt det här med minnet. ;)

1 kommentar:

Eva-Lenas Tapetserarverksta sa...

inte ofta man har tre kronor på huvudet ;-)