11 mars 2009

Dagens prestation...

...vid symaskinen blev en lampskärm till en lampa som väntat på det i många, många år... Det blev ett av Frösö handtrycks tyger, ett av mina favoritmönster. lampan ställde jag i köksfönstret, vilket betyder att nu borde jag köpa nya gardiner som matchar lampan. Hade ju varit billigare om jag valt en annan färg, men nu blev det så här! :)
Beställaren av hundtäcket var nyfiken att se en bild, så jag lägger upp två här av Quakes kungliga värmetäcke. Alice fick fungera som modell och jag hopps verkligen att Q blir mycket större än A, för det ser ju jätte stort ut på henne! Om några veckor hoppas jag kunna ta en livebild på Q i sitt täcke. Håll tummarna för att det passar! Värmetäcket är sytt med ett gult fleecefoder och en marinblå utsida, ett vindpoplintyg med beläggning så det står emot vind och vatten. Just det här tyget är även ett rip-stoptyg, så då borde det hålla länge!
I morgon är det återigen dags för "Sy nytt av gammalt" och jag planerar sy en av de andra jeanskjolarna. den som väntar får se... :)

1 kommentar:

Fia (& Quake) sa...

Wow! Tjusigt det blev!