24 mars 2009

Bläckfisk och skatter, men inga pirater!


Ikväll så har jag gjort en första prototyp på specialdummien med bläckfiskben till F.B. Som jag skrivit tidigare så var ju min fender för stor (tror jag), så jag klurade lite på vad jag kunde göra istället så det finns något att diskutera nu när beställaren kommer hit snart. Det slutade med att jag klippte ut och sydde ihop en geting i vindpoplin. De tre benen är gjort på tre olika sätt bara för att se vad som blir bäst. Vad den är fylld med? Billigaste möjliga ris man kan hitta på affären, riset ligger i en påse, men det håller inte tätt så det blir bara en test det här, inte meningen att den ska vara fylld med ris sen. Det största problemet är att sy så nära "rispåsen" som möjligt, men en vanlig symaskin som jag har klarar inte det riktigt... Kanske kan göra ett besök hos E.O, hon som har industrimaskiner! Det roligaste med den här dummien var att det är den första dummie jag fått Alice att INTE tugga på! Och det trots att det krachar så gott med riset och plastpåsen... Trodde inte hon skulle ta den, men hon både plockade upp den utan att tugga och behöll den i munnen även när hon satte sig och la sig! Glad! :) (ber om ursäkt för att det blev lite hundprat här i sybloggen, men blir man glad ska man ju dela med sig! )
Ikväll fick jag en stor kasse med skatter! Min brors snälla svärmor jobbar ibland på Kupan. Och när de får in saker som är i för dåligt skick att sälja eller skicka till behövande så slängs det, och på dessa saker står snälla K.R och klipper skatter till mig! Jag blir så glad! Fick en hel kasse med band, snoddar, knappar, resårer.... :) Lycklig! :)

1 kommentar:

Eva-Lenas Tapetserarverksta sa...

Du vet att de är smygsöm som gäller för att få det riktigt tight.