22 februari 2009

Tetror till butik!

Tillbaka i verkligheten igen efter skidlopp och kalas, lite energi fanns kvar idag till att sy. Tack vare mitt jobb så har jag fått kontakt med Hantverksbutiken i Lit och jag ska nu lämna in lite sydda saker dit i hopp om att jag kan få sälja lite genom de. I första svängen så blir det tetror som jag sydde ikväll, valde så många olika tyger som möjligt så länge som jag hade dragkedjor kvar. Det blev 11 stycken och jag hade även 11 pärldonglar liggande som jag fick av K i julklapp. Trots att jag fått en riktig och fin liten smidig tång för att få dit pärldonglarna, jag skojar inte, så tar det ändå dubbla tiden att lyckas få dit donglarna på dragkedjorna som det tar att sy tetrorna... Vad gör jag för fel??
En släkting från USA har varit här i helgen och vi har pratat mycket tyger och att sy. :) Hon är helt såld på lappteknik av olika modeller och av mig fick hon till sina projekt en stor hög med småbitar från Frösö handtryck, ska bli spännande att få se vad hon gör av mina favorittyger! Jag fick som tack en mycket välarbetad liten börs som en god vän till släktingen gjort. Den är både broderad och pärlad, lägger in en bild här för att någon kanske kan bli inspirerad?
På torsdag är det återigen dags för "Sy nytt av gammalt" och jag vet inte vad jag ska satsa på, tar tacksamt mot tips, idéer och inspiration!

Inga kommentarer: