06 februari 2009

Symaskinsdoktorn!

Nu har det stora projektet rullat igång! Uppdragsgivaren/beställaren har nu gjort sitt val av produkter och jag ska nu börja sy och göra tydliga beskrivningar med bilder för varje steg av 6 olika produkter. Tanken från uppdragsgivaren är att mina saker ska inspirera, stärka och hjälpa psykiskt sjuka patienter att på sikt må bättre. Det känns mycket roligt att först ha blivit tillfrågad och sen ha fått förtroendet att göra detta. Så i helgen hade jag tänkt börja med dessa bitar samtidigt som jag lovat H.G sy en spårsele till Chili. Spårselen blir prio ett och den har jag kommit ungefär halvvägs med... Men nu tycker jag att symaskinen slammrar för högt och det blir knasiga stygn... Så symaskinen får åka på service hos Sy & Damm på måndag och jag far till m&p och lånar symaskinen där i helgen. Ska bli spännande för jag brukar aldrig ha kommit överens med mammas symaskin, och nu har hon en sådan där toppmodern tjusig sak. Håll tummarna! :)
Men innan symaskinen blev knasig så hann jag provsy en knutmössa, den är i storlek 60 så det är väll ett litet huvud, samma storlek som min burk med musli verkar det som. Varför jag sydde den? Ja kanske för att jag ville testa sy i ett mjukt stretchigt tyg där det inte är fråga om muddar. Gick så där, jag vill också ha en overlock-maskin! Det får bli årets investering på syfronten. Får lägga in en högre växel och sälja mer saker så jag kan finansiera den bara! :)
Trevlig helg!

Inga kommentarer: