26 februari 2009

"Sy nytt av gammalt del 3"

Så var det åter igen dags för sykurs och lite kreativt sy om det gamla du har liggande... Del 3 av 8, del 2 missade jag förra veckan. Jag hade inte så många idéer idag så det blev helt enkelt till att sy om två flanellskjortor som jag tänkt sy om i många många år... Den röda Fjällräven-skjortan är säkert 10 år gammal och därför även jätte bred och stor. Så jag tog in den i bredd. Tack och lov var den redan sydd på så sätt att jag kunde bara sy av ärm och sida i en enda söm och behövde inte sprätta något. Klippte rent och zick-zackade kanterna efteråt. Det blev bättre, men jag kunde ha tagit in den lite mer i vidden. fascinerande att jag funderat på det här i så många år, så är det klart på ett litet nafs! :) Den ljusa Beretta-skjortan är lite stor, framförallt i längden, så den klippte jag rakt av och la upp en ny kant. Busenkelt och supersnabbt! :)
Sen har jag även slaktat ett gammalt plagg för att göra ett helt nytt... Men jag kan inte skriva mer om det här för det ska bli en present, men när den är klar och hos födelsedagsbarnet så kommer den säkert upp här i bloggen. Men jag lägger iaf ut en del av tyget... Någon som vill gissa vad det ska bli?

Inga kommentarer: