12 februari 2009

Sy nytt av gammalt del 1

Ikväll startade sy-kursen! :) Förutom jag och mamma så var det ikväll tre personer till + syfröken. Perfekt antal för att kunna få mycket hjälp om man ville. Eftersom jag varit på resande fot i veckan och visste att jag skulle komma hem strax innan kursen började ikväll så hade jag packat ner alla saker jag skulle ha med tidigt i veckan. Men jag var inte riktigt nöjd med val av plagg och övrigt material... Kanske var det alla timmar i bil eller så var det sömnen i energirika Vilhelmina? Men helt plötsligt hade jag en vision av vad jag skulle göra ikväll. Och det bästa var att det blev nog bra precis som jag såg framför mig. Hur ofta inträffar det?? Bilden överst visar resultatet efteråt.Jag tog en vanlig svart topp med jätte korta ärmar, se ovan, och mycket vidd nertill. Ärmarna sprättade jag bort och klippte ut nya efter originalmönster till klänningen jag sydde i somras i det underbara blanka blommiga tyget jag kom över för några kronor på loppis för ett tag sen. Ärmarna har lite rynk i ovankant, men av någon anledning så hamnade de flesta rynkorna på baksidan... å jag tänkte verkligen! :( Ids inte göra om, så det får se ut så. Sen tog jag in vidden på tröjan lite i sidorna och vips så gillar jag tröjan skarpt! :)
Vad ska jag hitta på till nästa träff? Jag har lite funderingar, men har inte hittat "IT"... Någon som har förslag? Det bästa med kursen är nog att man får tips på hur man ska klippa, nåla och sy snabbt och inte behöver göra fel för att inse hur man ska göra. Nästa gång blir för mig om 14 dagar, det var visst ett skidlopp som skulle hinnas med först... ;)

2 kommentarer:

Eva-Lenas Tapetserarverksta sa...

Vad är det du säger?? Ska du iväg på nåt skidlopp, låter ytterst märkvärdigt. Kul att kunna ändra om så där, du får va syfröken åt mig sen.

Krajamaria sa...

:) På väg till skidloppet hinner vi styra upp det där med vem som ska va syfröken till vem... ;)