18 februari 2009

Presenter till en liten nyfödd!


Förra veckan fick två av mina vänner och kursare från Skogis (så nu har jag avslöjat mig lite vad jag sysslar med på dagarna...) en son. Detta gjorde att symaskinen gick varm en stund härom dagen. Två av sakerna jag skickade till Västerbotten blev en filt och en blöjförvaring. Har följt alla dessa sybloggar där den kreativa kvinnan har barn, så jag tror att blöjfodralet kan vara en bra sak? Pippityget är inköpt på Åhléns för ett antal år sedan och jag tycker så mycket om den skrikgröna färgen! Tror det är den tredje barnfilten jag har sytt av det tyget. Då Pippityget inte räckte till en hel sida så skarvade jag det med ett vanligt bomullstyg med en massa hundben på, de nyblivna föräldrarna har ju ett gäng hundar så jag tyckte det kunde passa! :)
Blöjfodralet är sytt i samma Pippi-tyg och jag är riktigt nöjd med det och att jag för en gångs skull klippte ut delarna efter mönstret så att det skulle bli snyggt. Kardborren för stängningen blev lite sned, men det var sent när den kom dit... Fodralet är fodrat med ett retrolakan i vitt och limegrönt från Kupan. Det roligaste med att sy förvaringen var när jag insåg att den gick att sy på precis samma sätt som mobilförvaringarna! :) Man känner sig så smart när man räknat ut något klurigt och så visar det sig att det fungerar! :)

2 kommentarer:

med nål och tråd sa...

Så fint med pippityget. Kul att du är med i min utlottning. :)

Krajamaria sa...

Tackar!