08 februari 2009

Nya syaspiranter på gång?

Det var ju det här med att min sysmaskin ska på lite service och att jag i helgen sytt på mammas maskin istället. Imponerande så tyst den gick! Först tyckte jag nog att det var lite knasigt och onödigt med alla finesser, men efter en dag vid den så ändrar jag mig nog... Det är ganska smidigt med en automatisk nåliträdare och att trycka på en knapp för att få upp nålen ur tyget istället för att ratta frenetiskt. Sen var det det här med att gasa genom att trycka på en knapp och styra hastigheten med ett reglage på maskinen. Jag var motståndare och jag har små svurit lite, men så stort slitage blev det nog inte på golvet efter att jag gasat med foten utan pedal... Lite mer övning så vill jag nog byta bort min symaskin, så det är lika bra att jag syr på min egen framöver så jag inte kommer på någon sådan dyr idé! ;) Men en sak som var bra med den här maskinen var att S & A kunde sy på den med viss assistans. S valde själv tygerna och klippte noga ut delarna efter mitt snabbritade mönster. Lugnt och försiktigt gick det vid symaskinen och resultatet blev jätte fint! Jag är imponerad! :)
Lillebror ville också sy, eller han ville nog egentligen mest bara pillra på symaskinens alla knappar... Men vi hjälptes åt och det blev en liten förvaringspåse i rosa tyg med rosa snodd. Som sagt, gasa det kan A... Men resultatet blev iaf helt ok. Rolig aktivitet! :)

Inga kommentarer: