15 februari 2009

Lite sytt i helgen...

...trots fina vinterdagar med kyla och sol! :)
Jag har arbetat vidare med det stora projektet och sytt mobilväskan ovan. Den är fodrad med ett orangetyg och yttertyget är ett gammalt IKEAtyg som nu är ganska så slut i tygskåpet, har nog bara tyg som kan räcka till en börs på sin höjd. Appropå småbitar så har jag hittat en ny sak att sy av alla spillbitar som blir hela tiden. Jag har gjort två stycken visitkortsfodral, en till mina Kraja-visitkort och en till mina jobb-visitkort. De gick snabbt att sy och det går mycket lite tyg till de. Jag valde att sy av spillbitar från Frösö Handtryck enligt den här modellen.
Sen blev det två stycken presentpåsar/förvaringspåsar också. De är sydda av samma tyger men i olika storlekar. Det turkosa tyget är köpt som gardin på Kupan och det mönstrade är ett IKEAtyg. Eftersom att påsarna är vändsydda så kan man variera vilken sida man vill ha utåt. Den mindre av de två hamnar i butik kraja om någon är intresserad av den.Annars har inte mycket hunnits med i helgen men symaskinen är tillbaka från en snabb och bra service på Sy & Damm och går tystare än på länge! :)

3 kommentarer:

Zion sa...

Hej hej. Hittade din sida nyss och jag är jätte imponerad av dina kreationer! Såg att du även bor här i Östersund. Såg nånting som verkade intressant, era KK kvällar, är det nånting där vem som helst får va med på? Kan du inte beskriva lite kort vad det är, det låter väldigt trevligt. Mvh Zanna

Zion sa...

Okej! Vad tråkigt, det är så kul att pyssla flera stycken. Har tidigare haft ett gäng här hemma på pysselkvällar men det blev samma där, bara fika och prat inget pyssel. Därför skulle det va kul med ett nytt gäng. Din blogg är jätte härlig, jag följer dig med bloggkoll nu :)

Krajamaria sa...

Jag är intresserad av att hitta nya vänner som vill pyssla och inte bara fika... ;) !