01 februari 2009

Inspiration finns överallt...


...bara man öppnar ögonen! Under mellandagarna svängde jag förbi Lundhags outlet i Järpen. Där på en av väggarna fanns så jättefina draglinor för skidåkning med hund. Favoriten var i limegrönt och den ville jag så gärna ha! Min draglina är jätte bra i funktion, men den ser ju både billig och sunkig ut, så jag studerade den dyra varianten på väggen ett tag och tog med mig idéen hem. Den dyra draglinan var förpackad innanför detta limegröna tyg, tyvärr hade jag inget i den färgen utan gjorde ett blått istället. Lite knöligt och pillrigt var det, men jag är nöjd med resultatet iaf. Hade nog varit enklare att först sy ett fodral och sen trä i draglinan i det, men nu fick jag sy fast fodralet på den färdiga draglinan istället. Nu väntar jag bara på nästa vinter när Alice äntligen får börja dra, eller kanske vårens löpning? Ovan syns hur draglinan blev efter förvandlingen och här nedan hur stygg den var innan... (Alice tyckte den lucktade mycket gott och ville vara med på ett hörn...)
Annars har det blivit lite barnsaker; en filt och ett gäng med pillerlappshjärtan, de senare är vadderade med ett halvlager vadd. Jag behövde två pillerlappar, men hade svårigheter att välja tyg så det blev fyra olika. Lägger ut alla fyra i butik kraja.

1 kommentar:

UnePune sa...

Det var et kult stoff!