13 februari 2009

En ny vision!

Hos frissan i dag så bläddrade jag i en tidning, minns inte vilken, där de tipsade om att ett antal svenska kändisar nu fått designa kläder till Barbie-dockor. På bilden till den artikeln var Sandra Dahlbergs lite sameinspirerade (?) outfit där ärmarna var lite puffiga upptill och sen lååånga muddar nertill. Precis så som jag sett så mycket av på barnkläder i många av de sybloggar jag brukar kika in på. Det slog mig då att så skulle jag ändra tröjan jag sydde om i går. Jag hade inte mer mudd hemma, hade gärna velat ha att muddarna gick ända upp över armbågarna, men nu blev de lite kortare. Det märks att man är ovan på sådant här...för det slog mig aldrig att jag borde gjort muddarna koniska, övre delen på underarmen är ju ganska så mycket kraftigare än handleden... Så det är lite trångt, men det fungerar. Får se om jag någon gång ids ändra detta... Jag tycker iaf att det blev bättre med muddarna! :)
Min symaskin är tillbaka från Sy & Damm efter lite service! Snabbt och bra! :)
En liten efterlysning!! Är det någon som kan tipsa om vart man kan handla muddväv till bra pris?

2 kommentarer:

Anna-Snoddas sa...

Tröjan blev jättefin! :)
Jag tycker att Stoff & Stils mudd är jättebra och prisvärd. 90kr/m men då är den 150 cm bred! Det är min favorit!

Krajamaria sa...

Tack för berömmet och tipset! :) Nu hittar jag in till ännu en fantastisk syblogg! :)