04 februari 2009

Återanvändning!

För många timmar jobb senaste veckorna gjorde att jag tog mig en sovmorgon idag, och istället för att sova så sydde jag klart ett par muddbyxor som jag hade tänkt ge bort i julklapp i fjol, men de strulade så mycket för mig så det blev inget av med det... Men jag har iaf gjort de klara nu och kanske kan de passa barnet i fråga trots allt? Jag har sytt de i en mycket tunn limegrön manchester, så tunn så det blir som mysbyxor. De är mycket mer skrik-limegröna i verkligheten än på bilden. Muddarna har jag gjort själv av ett gammal linne som jag hade liggande. Jag blir glad när jag kan sy av saker som har varit något helt annat tidigare. Så idag på morgonen blev det både en bra sak för miljön (?), en kreativ stund och en sak mindre i UFO-lådan. Inte helt fel sätt att börja en onsdagmorgon på! :)
I går kväll så gjorde jag en insats i högen med återanvändningsbara saker, jag sprättade och klippte och fick ut en hel del skatter i form av spännen, gummiband, vävband, spets, blixtlås.... :) Kolla in bilden nedan, visst är det en riktigt skatt! :)

1 kommentar:

UnePune sa...

Dette må jeg også ta meg tid til å gjøre en dag! Må bare rydde i klærna først...