22 januari 2009

Why? Why? Why??


Jag behövde sy några nya produkter lite snabbt, ska vara klart till i morgon. Har haft en vecka på mig men det var nu ikväll som det skulle bli av. Ja, det här med prioritering har mamma försökt få mig att förstå sen tidiga tonåren, och det var ju inte i går direkt... ge mig 20 år till så kanske... ;) Jag såg framför mig många timmar vid sysmaskinen, många tekannor, trötta ögon, säkert ett och annat syfel också. Men så blev det inte! I går kväll bestämde jag mig för fyra nya produkter, hängde ett tag i tygskåpet innan jag plockade fram en hel del tyger och började klippa ut delar i mängder. Så ikväll var det bara att sätta sig ner och sy. Så enkelt det inte blev... WHY? Why? Why?? är man så dum?? Jag garanterar att andra människor tänker som så att ska man testy en ny modell och inte riktigt har något bra mönster så klipper man ut delar till en enhet och testsyr den för att sen ändra det som ev behövs. Så tänkte jag kanske, men jag gjorde verkligen inte så! Ville testa att sy pocketfodral och hade mätt och testvikt med papper. Såg bra ut så givetvis klippte jag ut till fyra stycken. Den första och enda, se bilden ovan, blev jag själv jätte förtjust i, är så glad att jag hittade den gamla gardinen i Kalmar och köpte hem den. Tycker även att det blev snyggt med svart kantband på den. Tyvärr går inte boken in... hade tänkt fel så den blev ca en cm för smal. Suck! Men det syns inte på bilden, så till det jag akut behöver den så räcker det. men jag ska nog sy flera pocketfodral. De var riktigt roliga, och vilka fina och bra presenter då! :) Jag skulle iaf bli glad om jag fick en sådan. Kanske någon annan är likadan?
Det andra jag testsydde var den här barn-haklappen. Klippte ut tre av den här i olika tyger, men skulle vilja komma på något bättre att kanta med än kantband. Någon som har tips? Så det blev bara en sydd ikväll...Sen blev de vetevärmare, hade tänkt att sy redan till julklappar men hann tyvärr inte. De var roliga och enkla. De här två har jag endast sytt i ett lager tyg, men man kan säkert göra de i två lager så man kan ta av och tvätta. Roliga var de att sy och jag tycker de blev ganska så söta! :) Man kan värma de och lägga på en ond axel eller för att värma kalla fötter eller lägga i brödfatet och hålla nybakade scones varma... Lägger ut de i butik kraja om någon är intresserad av de?
Endast ett enda av alla de 125 Kraja-taggar som jag beställde i höstas finns nu kvar. Så det jag får sy nu ett tag framöver i väntan på att de nya Krajataggarna ska komma är väll lite nya kuddar till min soffa, göra det sista på köksstolarna som jag klätt om i svart manchester och laga lite kläder som legat mycket länge och väntat på det.

2 kommentarer:

Krumelur sa...

Hmmm det där med pocketomslaget har jag också gjort. Jag gjorde det dagen innan julafton.. eller natten mot julafton klockan 01.00 när jag hade kommit på att jag glömt min mammas julklapp vilket skulle bl.a. bestå av ett sådant. Men sen gjorde jag om och rätt fast det var alldeles för sent att sy eg.

Fina saker fresten!! :)

Krajamaria sa...

Tackar!