19 januari 2009

Uppdateringar i butik kraja!

Nu har jag lagt in fler tetranecessärer, mobilväska och en necessär i butik kraja. Välkommen in på besök! Annars har det ikväll mellan jobb och skidåkning blivit en necessär för förvaring av sladdarna till jobbdatorn, förhoppningen är att det ska bli mindre rörigt i väskan när jag är på resande fot... Tanken är iaf mycket god! :)
I dag kom två mejl som gjorde mig väldigt glad, ett där min murikkaförvaringspåse berömdes och den nya ägaren till den är nöjd. Det andra mejlet gällde mobilväskorna jag sydde i helgen. J.E har godkännt de på bilden, nu håller jag tummarna för att de ska passa hennes telefon också... Tack snälla ni, era synpunkter betyder så jätte mycket för mig! :)
En bild vill jag lägga ut idag och har valt att blogga om en sak jag sydde i höstas men som jag inte visat upp här förut på bild. Det är fodralet till J.S bur, sydd i ett lager fleece och ett lager tyg av något slag som ska stå emot solvärmen något. De två lagren är inte ihopsydd utan på sommaren kan fleecelagret tas bort så att inte Indy svettas ihjäl. Den här hör nog också till det svåraste jag har sytt, eftersom att buren har haft 90-gradiga hörn tidigare men sen svettsats om efter bilen så var det en chansning att sy... Detta framförallt med tanke på att måtten togs efter en lååång dag med ripjakt på fjället, vi var alla trötta och direkt efter lämnade jag jaktsällskapet. Så den syddes efter den trötta mätningen och en bild i mitt huvud. Gissa om jag blev glad när J.S berättade att det passade jätte bra! :) Då blir jag ju nästan stolt! ;)

Inga kommentarer: