11 januari 2009

Är det jag, eller tiden, eller kanske lokalen??

På resan söderut passerade jag Söderköping där Sveriges största (?) tygbutik finns; Jofotex. Efter att ha läst i så många bloggar om denna butik gjorde jag ett stopp där, kanske med lite för höga förväntningar. Visst hade de mycket tyger! Otroligt många till och med, men det var tråkigt att se så mycket tyger och känna noll inspiration! Många av de tyger jag har i tygskåpet har jag köpt bara för att det har inspirerat mig, utan att eg för stunden riktigt veta vad jag ska ha de till. Men inget av tygerna i denna butik hade den inverkan på mig. Så frågan är om det berodde på butiken, eller på att jag suttit 9 h i bilen innan? Oavsett så var jag besviken iaf... Men lite tyg måste jag köpa trots allt, så 4 nya vaxade tyger finns nu i tygskåpet. Det roligaste köpet var det populära landskapstyget som fanns i vaxad form, se bilden ovan. Tror jag kan bli riktigt roliga tetror av. Tygskåpet har även fyllts på med några retrotyger från Kalmar. Likaså finns det nya saker i butik kraja nu.
Men glad blev jag iaf när F.B gillade tehuvorna! :) Den som hon inte valde finns nu i butik kraja! Likaså var det jätte roligt att komma hem och inse att förvaringspåsarna jag sytt till Norrbotten, den randiga väskan till J.E och den guldiga väskan uppskattas av beställarna! Tack! Om ni bara visste hur glad ni gör mig! :)

Inga kommentarer: