24 januari 2009

Men nu gjorde jag rätt!

Efter det där pocketfodralet jag sydde här om kvällen som blev så fel så fick jag fina mått av min kreativa kusin. Jag dök ner i lådan med stuvar från Frösö handtryck, blev kanske inte så färgglada men det var de här jag var sugen på att sy i, så då blev det så. Eftersom jag valde att inte sy någon form av stängning/låsning på mina fodral så upplever jag att de är lite för stora, så jag justerar måtten lite till nästa gång. Den vit/svarta tänker jag behålla själv och den grå/vita lägger jag ut i butik kraja.
Förutom att jag lagt en hel del tid på att laga en massa kläder som lagts på hög (sy i knappar, sy igen sömmar...) så har jag även hunnit med att sy en ny börs till mig själv, även den är sydd i tyg från Frösö handtryck. Kanske inte så praktiskt med en vit botten, men jag tycker så mycket om det här mönstret och den röda färgen är så varm! Börsen fodrade jag med ett vanligt vitt tyg.
Mina guldiga kuddar i min härliga bruna soffa har fått sällskap av en ny kudde idag. Den är sydd i ett tyg köpt på Kupan och går i bruna-orange toner med inslag av guld. Tycker den blev riktigt fin där med de andra kuddarna och mitt mjuka Possum-skinn från Nya Zeeland. Kuddar blev helt plösligt roliga att sy efter jag sydde den här, och kom på att man behöver inte sy i blixtlås eller knappar, det går fantastiskt bra med kardborre! :) Passar mig perfekt! Blir nog fler kuddar framöver...?

Inga kommentarer: