18 januari 2009

Hur står det till i trådrullefabriken??

Vad gäller resultatet av det jag sytt så började helgen riktigt risigt! På lördagen så gick i stort sett det mesta snett, likaså söndag förmiddag... Att jag inte gav upp! tack och lov så vände det på eftermiddagen idag. Jag har i flera år köpt billig sytråd på IKEA (4 stora rullar för 19 kr) och varit jätte nöjd med kvaliteten. Idag kom jag en bit in på en vit tråd och trodde jag skulle få spader! Det måste ha varit en mycket dålig dag på trådrullefabriken! Kolla bilden!! Jag borde reklamera, men med 18 mil till närmaste IKEA så tror jag inte att jag ids...och inget kvitto har jag kvar heller. men det här kan kanske förklara varför det gick så illa att sy!? Trådspänningen på den här rullen är ju inte den bästa...
Men nu till roligare saker. J.E utmanade mig för jätte länge sen, flera månader sen, att sy en förvaring till hennes mobiltelefon. Av någon anledning har jag gruvat mig för detta. Men så tog jag tag i det och med hjälp av en beskrivning på den här sidan så kastade jag mig ut och hoppades på det bästa! Jag hade fått mått på aktuell telefon och tyckte att de mått som fanns i beskrivningen var lite väl stort, så efter att ha gjort en chansning och minskat modellen lite så lyckades jag sy 4 stycken. Mobilväskan passar både till min P1 och min Nokia, nu hoppas jag bara att de ska passa till J.Es mobil också... Håller tummarna! Jo, jag vet, jag skrev att jag sytt 4, men det är bara 3 på bilden. Detta för att den första blev så sned och stygg så den duger endast till tuggleksak åt Alice! Så den får ni inte se...
Sen har det under helgen även blivit en ny modell på necessär med kardborrestängning. Den turkosa är ofodrad och den rosa har ett färgglatt foder. Den turkosa kan ev dyka upp i butiken...? Modellen såg jag första gången i Frösö Handtrycks butik, men den har även figurerat i flera sybloggar, så jag antar att den är ganska så poppis?
Till nya kontoret sydde jag en pennburk, samma modell som presentpåsarna fast mycket mindre. Yttertyget är ett kraftigt vaxdukstyg från Åhléns och insidan är ett limegrönt tyg från Frösö handtryck. Jag tycker det blev fin och den kommer att sprida färg på mitt hittills färglösa kontor. Förhoppningsvis kan den ge lite beställningar, men framförallt hoppas jag att den ska påminna mig om att gå hem också... ;)
Avslutningsvis blev det en kudde till J. Sydde den av resterna av gardinerna som vi hängde upp för någon vecka sedan. Den blir nog fin i lyxfotöljen! Även om jag tycker den gör sig fint mot den fina björktapeten i hallen...
En rolig sak som jag upptäckte idag är att mina namnband alldeles snart är slut, det betyder i så fall att sen september 2008 har jag sytt en bit över 100 saker som jag taggat med Kraja! Det låter ju helt sjukt mycket!!! Men så roligt! :) Ska beställa fler Krajataggar så jag kan sy mera!

3 kommentarer:

UnePune sa...

Så morro å se du har brukt mønsteret mitt! Kjempefine blei de! Selv bytter jeg bare mobil når den går i stykker, så har nok ikke den nyeste eller minste på markedet, hehe - derav størrelsen =P

Linda sa...

Men så mkt fint du har sytt!Mobilfodralen blev väldigt läckra och jag gillar din pennburk! Tror jag ska sy egna som matchar min anslagstavla :-) Det blev ju faktiskt lite tyg kvar från Antons underlakan!stackars barn som inte får ha sina sängkläder ifred ;-)

Krajamaria sa...

Tack för era snälla komentarer! Mobilväskorna var lite trixiga, innan jag kom på det, men sen gick det bra! :)
Pennburken är en vanlig presentpåsemodell men mindre. Jag testade den idag och den står självmant med pennor i eftersom jag har ett kraftigt vaxdukstyg som ett lager.