16 januari 2009

Helgen är här! Symaskinen är framme! :)

Egentligen inte tillräckligt kallt för att skippa skidorna, men i em var det symaskinen som blev prioriterad iaf! Det blev ett besök på Frösö Handtryck på em för lite inspiration och förhoppningar om lite tygköp. Man kan köpa påsar med små tygbitar där för bara 10 kronor. Tygbitarna är som sagt små, men de räcker till börsar iaf. Och sen är påsarna inspirerande, deras tyger är verkligen fantastiskt fina! :) Tygskåpet är uppdaterat med retrotyger från Kupan och ett tyg från dagens shopping.
Men jag har ju inte bara handlat, jag har ju sytt också! :) Ett gäng tetror har det blivit. De tre på den översta bilden är sydd i de tyger jag inhandlade på Jofotex förra veckan, alla är vaxade tyger men relativt tunna. På bilden nedan så är det en tetra sydd i det populära landskapstyget, ett tunnare vaxdukstyg. Den andra tetran är sydd i ett kraftigt vaxdukstyg köpt på Stoff & Stils rea. Mamma ska välja ut en till sitt kontor och jag likaså, de tre som blir kvar hamnar i butik kraja. Jag blev nog mest förtjust i den svarta med rosa rosor, så kanske är det den som får följa med till kontoret? Syster yster har en rosa tetra på sitt skrivbord och den har genererat flera roliga sybeställningar från hennes kollegor. Så jag tänkte att tetran kan kanske ha samma funktion på flera kontor? Det är så roligt med tetrorna, de drar blickarna till sig och många ler när de ser de. De ser ganska avancerade ut, men är ju enkla att sy; ett blixtlås och ett tygstycke, 4 sömmar senare så är den klar! :) Önskar bara att jag hittade ett tyg som man direkt kopplade till de gamla festistetrorna. Någon som har ett tips?

Inga kommentarer: