28 december 2008

Suget efter att sy börjar kännas igen!


Och tur är det eftersom jag har mer än 10 beställningar liggande just nu. Men först får det bli ett hundtäcke till Alice så hon inte fryser så på skotern. Jag har lagt upp lite fler bilder här på kläder som jag sytt och gett bort i julklapp i år. Överst ligger ett par mysbyxor i röd plych (men hur stavar man det nu??) till S. Jag tyckte jag tog i både i benlängd och i muddbredd, och tur var det för det visade sig nog att byxorna passade ganska så perfekt nu! :) Mönstret är ett muddbyxmönster från slutet av 1970-talet. Eftersom att S önskade sig många "Hello Kitty" saker i julklapp så sydde jag även dit en sådan katt på byxorna. :)
Syster Yster hade önskat sig ett förkläde, gärna i retrotyg. Jag vet att hon gärna vill ha mycket färg i sina saker, men jag valde ändå dessa två tyger pga det med gula äpplen är tyg från gamla slitna gardiner från stugan på fjällkanten, och syster bor ju så långt därifrån...
A önskade sig en mysig morgonrock så en sådan sydde jag till han. Tyget är någon form av extremt mjuk fleece-frotté. Mönstret är ett 80-tals mönster och jag sydde även på hans bokstav.

2 kommentarer:

Eva-Lenas Tapetserarverksta sa...

Hej. Klart jag fixar en hundpuff, om du inte vill göra den själv (o bara köpa loss lite material - du bestämmer). Jag e lite krasslig, förkyld o så, men jag ska försöka bli kry så att vi kan ses snart.

Krajamaria sa...

Tack för erbjudandet! Men jag vill nog gärna köpa en, hinner inte sy själv just nu.
Krya på dig!!