30 december 2008

Någon som är sugen på te?

För ett tag sen fick jag en utmaning som heter duga; att sy en värmehuva till tekannan. Jag får erkänna att jag har gruvat mig lite inför detta. Jag har aldrig ägt en sådan och kunde inte riktigt se framför mig hur en sådan ser ut. Men efter lite diskussioner med beställaren/utmanaren i Småland så började jag söka mönster, tänka sig, det fanns i en av mina böcker på pysselhyllan! :) Mönstret i boken är sytt i två halvor som man syr ihop (+ foder och mellanlägg så klart). Jag tycker det såg lite tråkigt ut och testade då att sy ihop 5 trekantsliknande bitar för att få en mjukare modell. Ja, det syns väll på bilden hur det blev. Vad jag minns så var jag aldrig riktigt dålig i matte, men ikväll kan man ju undra...om man har fem bitar och två tyger så är det omöjligt att få varannan...:( Pinsamt... Men tanken var iaf god, här finns en möjlighet att blanda en massa tyger som jag ser så många andra sybloggare göra så duktigt. Och tänk sen att börja blinga dessa..... ;)
Hur som helst så kan min modell förbättras något. Men jag hoppas att F.B gillar den så jag kan sy en snarast till henne! Den här tehuvan får följa med till stugan på fjällkanten och värma äggen i påsk.

Gott Nytt År!!

2 kommentarer:

Fia sa...

Men vad du står i! Tycker modellen ser bra ut! Inte riktigt som jag väntade mig, och det menar jag på ett väldigt positivt sätt! Jag gillar den! /Kram Fia

Krajamaria sa...

Tackar! Då kör vi på den modellen, i ditt val av tyg. Å du, det blir leverans till dörren för den! :)