14 december 2008

Lite skvaller...

...i dessa jultider är det så mycket man inte får säga något om, så mycket som ska hållas hemligt till den 24. Jag tycker det är jätte jobbigt! :) Jag har sytt klart en del beställningar nu och skulle så gärna vilja lägga ut de här, men det blir ingen överraskning om de som ska få julklapparna kikar in... Så jag får försöka hålla mig från att skvallra! Men i mellandagarna kommer det en massa bilder! :)
På morgonen har jag sytt ett nytt fodral till min kamera, det blev en knappbörs i ett tyg jag tycker mycket om. Köpte det på Ohlssons tyger för ett tag sen och det har blivit liggande i väntan på att jag ska komma på vad jag vill sy av det. Som foder har jag använt mig av ett tunt mickro fleecetyg. Det tyget är slut och är det någon som kan tipsa om vart jag kan få tag i mer så lämna gärna en kommentar här! Jag behöver det ganska omgående!
Om någon timme är det dags för KK-dag! :) Temat för dagen blir julpyssel och fika. Vi får se om jag kommer hem med något alls, jag har tänkt pyssla utan symaskinen den här gången, och det brukar ju sällan gå så jätte bra... ;)
Ett annat skvaller är att jag har snart en ny hemsida kopplat till den här bloggen...En sida för shopping! Snart, snart ska den vara klar att publicera. Och den som väntar på något gott, ja det är ju bara härligt! :)

4 kommentarer:

Maria sa...

Visst är det jobbigt att hålla hemligheter så här i jultider...

Men en hemlis kan jag berätta:
Jag fick det, fast det är inte officiellt förrän i slutet av veckan.

Kramar

Krajamaria@live.se sa...

Stort grattis!!!! :)

Retro Elephant sa...

Oj vad läckert! Jag borde sy ett till min kamera men jag skulle vilja lägga någon slags styvning i det och vadd så det skulle klara av stötar.

//Lina

Krajamaria sa...

Knapp-börsen som jag sytt till min kamera är fodrad med micro-fleece, kanske inte så jätte tålig mot stötar, men den mjuka fleecen skyddar iaf bildrutan från repor. En bra idé kan nog vara att sy i ett stelare/starkare tyg än vanligt bommulstyg. den vindpoplin som jag använder mig av till hundtäcken etc står emot väta också. Hmm... något att utveckla kanske! ;)