18 december 2008

Hur är det möjligt??

Kan det vara något jag ätit? Kan det vara trötthet efter dagens skidpass? Eller är det bara så att när man är lite sliten och stressad så fungerar inte hjärnan riktigt? Jag får ta det från början... Igår fick jag en förfrågan om jag hade något färdigt smycksfodral liggande hemma. Det enda jag hade var mitt eget, vilket jag sa var till salu. Men när jag sen kom hem och kikade på det så insåg jag att det ville jag ju faktiskt ha kvar! :) Tycker så mycket om knytbandet med samefärger mot det svarta (inser nu att det finns inte på bild i bloggen). Så det blev till att sy ett nytt smycksfodral. Beställaren, M, valde två tyger. Det ena var det randiga i rött och guld och det andra var det vita tyget med röda hjärtan. Tyvärr var hjärttyget för smalt för att sy i så jag valde att byta till ett rött tyg med vita hjärtan istället (busigt eller?)Hur jag än vände och vred på det så tyckte jag inte att de två valda tygerna passade ihop, så därför valde jag att sy två stycken smyckesfodral istället. Allt gick bra; jag mätte, klippte ut, sydde fickorna, sydde ihop alla tygbitar, vände. Och här började jag inse att det blivit fel... Jag höll på ganska länge och vände tygbitarna i huvudet för att komma på vilken sida jag skulle sy fast banden för att det skulle bli rätt. Men på den första satt banden på motsatt sida jag hade tänkt. Så då tänkte jag till rejält en gång till på den andra. Och gissa vad som hände!? När jag vänder och ska sy sista sömmen ser jag att banden sitter återigen på fel sida. Hur är det möjligt?? Eftersom att de ska vara klar till i morgon så får de vara vända åt det här "fel" hållet. Funktionen är ändå den samma oavsett vilket håll man viker ihop sitt fodral.

2 kommentarer:

Eva-Lenas Tapetserarverksta sa...

Jag vet inte hur det är möjligt, men jag kan nog dra mig till minnes att nåt liknande hänt mig en gång, observera en gång.... Eller???

Krajamaria sa...

:) Tack! Känns bra att det kan hända även dig! ;)