30 december 2008

:) Det är så roligt att sy! :)

Det behövdes bara några dagar ledigt, några kilo julgodis och lite mer skidåkning för att symaskinen skulle få komma ut ur klädkammaren igen! :) I kväll har jag sytt en av de roligaste saker jag vet att sy, värmetäcke för hund. Lite stort blev det till Alice, men hon växer nog i det. Bild kommer senare då jag kan fota utomhus.
I går em la jag några timmar på att klippa ut tygdelarna till de saker som finns på beställningslistan. Det är väll så proffsen jobbar antar jag, först klippa ut allt och se sy. Det gick undan idag iaf att bara sy och sy och sy när allt var utklippt och pressat. Kanske är det så att den mesta tiden går åt att hänga i tygskåpet och välja? Välja har aldrig varit min starka sida direkt... Näe, man måste kanske släppa den "glade amatörens" tankar och tänka lite annorlunda för att hinna med? ;) Förvaringspåsarna ska skickas till Piteåtrakten och väskan till Haninge. Väskan är sydd av panelgardiner, den tar ganska lång tid för det är så otroligt många sömmar! Detta bara för att väskan har sidor och alla sidsömmar är sydda två gånger för att den ska bli lite styvare och sen är det en lite rolig detalj också. Jag hoppas att båda beställarna ska bli nöjda!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fin den är!! Jag är redan jättenöjd! :=)
//Jennie

Krajamaria sa...

Tackar! Vad glad jag blir!