14 december 2008

Dagens KK-dag...

...var trevlig och fikat var både gott och väldigt mycket! Men min kreativa sida lös med sin frånvaro. Kanske var det materialet, kanske var det något annat. Det blev endast en udda tomte, modell som den här med mycket långa ben, och några enkla adressettiketter. Inget att bli imponerad av och därför får det heller inget utrymme här... :(
När jag kom hem betade jag av lite mer saker på "att göra listan" och sydde klart 4 nya "brödpåsar" eller ska de kanske kallas presentpåsar? Det är vad jag har tänkt använda dessa till iaf. De mönstrade tygerna är alla från Frösö handtrycks jultema (någon som inte förstått att jag är ett stort fan av FHs tyger?). De enfärgade är vanliga bomullstyger som jag hade liggande hemma. Påsarna är sydda dubbel så man kan själv välja om man vill ha det mönstrade eller det enfärgade tyget utåt. :) De blev i två olika storlekar pga det tyg jag hade hemma var inte större än så. Tror att jag så här i efterhand är mest nöjd med de mindre. Min tanke med påsarna är att man kan fylla de med nästan vad som helst; fikabröd, nybakat frukostbröd, nötter, mandariner, använda som ytterkruka till blommor... bara fantasin sätter gränser här! :) En typisk bra sak att förvara "gebort" saker när man ska gå bort. :)

Inga kommentarer: