03 november 2008

Vintervitt tema på KK-kväll!

En liten men stark styrka på tre var med på kvällens KK-stund. Kanske var det temat som avskräckte övriga eller så var det deras späckade kalendrar... Men jag tyckte att det var en mycket skojig, bra och kreativ kväll! :) På temat vintervitt presterade jag dessa två tetranecessärer i blank pärlemorvitt som fick vara mitt vintervitt idag. Den ena fick en turkos dragkedja med en boll-dongel som ser ut som en snöboll! Den andra fick en vit dragkedja som är återvunnen från J.Es mormor. Tack än en gång för alla dragkedjor jag fick i somras! :)
Övriga KK gjorde de fina smyckena som syns på bilden och E.O sydde även lite sittpuffar. Otroligt fina sådana, en ny form är på gång, en rund i vitt fuskskinn som kommer bli kalasfin när den är klar! :) Nästa KK-kväll blir om drygt 14 dagar och då med tema Kärlek!
Sen blev det att jag testade sy en brödpåse i dubbelt tyg. Sydde en sådan modell för jätte många år sen, så många att jag glömt bort det tills mamma påminnde mig för ett tag sen. Även om den påsen liknar den här så hade den ett helt annat förvaringssyfte. Den är sydd så att man kan vända den åt båda håll, vit utsida och sen ett juligt tyg "pepparkakor" från Frösö handtryck. Brödpåsen var rolig att sy, så det kan tänkas bli fler framöver av den modellen.

Inga kommentarer: