30 november 2008

Mera julpyssel!

Snön vräker ner så nu är det äntligen full vinter! :) Kreativiteten flödar och igår blev det fortsättning på julpysslet. Efter en lång härlig skogstur i -14 grader med snöpulsande och sen en värmande kopp glögg, ja då var inspirationen på topp! Jag bestämde mig för att göra änglar, de kan du se här på bilden. Jag är riktigt nöjd med de! De kommer från ett "färdigt" kitt från Syssla, ja inte helt färdigt för jag har målat och klistrat och böjt ståltråd själv. Inte riktigt mitt pyssel, men eftersom att resultatet blev så bra så kan det kansek bli...? Jag tycker själv att änglarna har ett visst SIA-stuk...men det är väll inte helt fel.
Mamma, Syster, K och S gjorde tomtar. Jätte fina tomtar, de här små är ju så söta! En tomte har flyttat till Sundbyberg, en till Östersund och en fick bo kvar i Nälden.
Och de här stora är bara roliga! :) Tomtarna är ca 50 cm långa. Jag var med på ett hörn genom att läsa instruktionen för m & E, så sitter saker och ting på fel ställe skulle det kunna bero på mig... ;)

2 kommentarer:

Linda sa...

Vilka härliga julgrejer ni har gjort! Vad mysigt att pyssla tillsammans sådär! Du behöver inte skicka väskan. Men du får gärna ta med den till Mo. Är inte helt omöjligt att jag tittar förbi då. Jag antar att det blir på eftermiddagen efter att momma har slutat jobba eller?

Krajamaria@live.se sa...

Jajemen! Vi behöver ju en duktig grädderska! (även om jag försöker lära mig, men man ligger ju så r efter...). Jätte roligt om ni kommer förbi också! Vill ju träffa Anton! :)