20 november 2008

KK-kvällen med kärlek snöade inne...

...men en stark styrka på två var ändå kreativa på em idag. E.O jobbade med britsarna till Blodcentralen, å jag, ja vad gjorde jag? Lite långsökt kanske med tanke på temat för dagen; Kärlek... Men jag sydde iaf i muddar i en jacka till en vän och kollega. Och sen blev det till att klippa till delar till en hög med beställningar; 8 packpåsar och en förvaringspåse till en murikka.
Besöket på Ohlssons tyger i Umeå i veckan genererade i tre nya tyger i vindpoplin! :) Så nu kan jag sy förvaringspåsar och hundvärmesäckar igen! :) Hittade även ett lite roligt grönt tyg med svarta pricar som du kan se i mitt tygskåp nu.

1 kommentar:

Maria sa...

Härlig att du hann en tur till Ohlssons tyger.
Jag blev klar med min poncho igår, det känns skönt. Men nu behöver jag ett nytt projekt...vad vet jag inte ännu.

Imorse när jag vaknade var jag insnöad, så jag fick slänga på mig kläderna för att hinna med bussen istället.

Kramar