29 november 2008

Julpysslet har smygstartat!

Idag så har mamma, jag och syster yster planerat in en pysseldag. I går spenderade vi lång tid på Syssla för att alla skulle få inspiration och hitta något att pyssla med. Men vi kunde inte hålla oss så igår kväll blev det smygstart för pyssel. Jag sydde en turkos shoppingkasse till mig själv och sen lärde jag E hur man syr en brödpåse. Visst tog det lite tid, men resultatet blev riktigt bra tycker jag! :) Brödpåsarna är perfekta att fylla med diverse godsaker när man ska gå bort och vill ha något med sig; lussekatter, godis, nötter, apelsiner, en blomma......
Idag blir det mer pyssel! :) Kanske får vi lika bra hjälp av Alice även idag. Hon har lärt sig lite lurpassningstrix av M.As katter tror jag... Nystanet var bara så spännande! :)

2 kommentarer:

lillego sa...

Tack för kommentaren i min blogg!

Jag har inget mönster på vantarna, utan ritade av ett par stickade tumvantar vi hade här hemma. Det enda man bör komma ihåg är att göra fleecefodret något mindre än yttertyget så att det får plats i vanten.

Många fina saker i din blogg!

Krajamaria@live.se sa...

Tackar så mycket för tipset! Roligt att du tittat in på min blogg! :)