11 november 2008

Julklappstips!

Förvaringspåsen för murikkan som jag sydde igår är nu testad. Eller ja, testad och testad, jag har iaf kollat så att murikkan ryms i den, men inte så mycket mer... Men det lilla jag testat så ser den ut att fungera. Idén om att sätta fickor på utsidan för benen och redskapen började som bälgfickor med dragsko, hade en jätte bra bild i huvudet men jag kom inte på hur jag skulle sy bälgfickorna så att de fungerade. Så det slutade med att det blev "vanliga" fickor med gummiband och ett täcklock istället, stängningen påminner om den jag gjort i de första packpåsarna. Man kan utveckla den här förvaringspåsen mycket mer, men som den ser ut nu tror jag duger gott till det som den är tänkt att fungera till. Förvaringspåsen är sydd i signalorange (vilket inte helt framgår av bilderna) galon. Tänk vad många som äger en murikka, och som fortfarande försöker förvara den i den pappkartong som den låg i när de köpte den! Och tänk om några av de som äger en murikka hittar in hit på min blogg... Tänk vad mycket gladare de skulle bli när de ska ut på fjället i vårvinter och slipper bli irriterad över att pappkartongen inte håller... jag vet iaf tre personer som kommer bli gladare pga detta! :)

Inga kommentarer: