23 november 2008

En ny börs med knapp!

För ett tag sen kikade jag runt på sybloggar och någonstans såg jag en modell av en börs/mobilfodral med knapp. Jag blev sugen på att sy en sådan direkt men tiden har inte riktigt funnits. Men idag när jag behövde förpacka några små saker som jag ska ge bort i present så sydde jag en knapp-börs. Jag mätte inte innan utan klippte lite på frihand, men som tur är så rymtes presenterna i! :) Börsen var inspirerande att sy så det kan nog tänkas bli fler! :) Yttertyget är ett retrotyg och fodret är det gula Gambia-tyget jag fick från syster yster. Alltid roligt när man får använda små överblivna tygbitar som är för stora för att slängas direkt. :)
Det omtalade murikka fodralet är äntligen klart! Lägger ut några detaljbilder, här kan du se det i helbild. Spännena och remmarna kommer från en slaktad Haglöfsryggsäck som gjort sitt. Fickan på den nedre bilden ska innehålla de tre benen till murikkan och för att de inte ska fara ut under transport så har jag satt gummiband i överkanten och ett täcklock på insidan. Då tror jag att alla pinnar ska stanna kvar... Sen har jag sytt en lika ficka till, fast mycket större för förvaring av stekspade etc, med samma finktion i öppningen. Förvaringspåsen är sydd i signalorange galon.

Inga kommentarer: