13 november 2008

En glömsk matte...

...fick allt ta fram symaskinen ikväll. I tisdags var vi i Ånge och min snälla kollega G tog med sig lilla Alice ut i skogen på jobb några timmar medan tråkiga matte satt på kontoret... Nästan hemma igen insåg jag att kopplet blev kvar i Ånge och samma dag skulle Alice lämnas hos mina föräldrar några dagar. Stackars m & p fick slita med mitt, lite för, elastiska retriverkoppel. (inget vidare för promenader). Tyvärr har inte kopplet kommit med posten från Ånge ännu så då passade jag på att sy ett sådant halsband som jag gått och funderat på att sy i flera år. Jag tror att modellen är ett Björkis, men jag har tagit idén från Lavas halsband när hon var på besök i somras. Halsbandet är sytt i ett vävband och sen fodrat utan mellanlägg med vindpoplin. Här kan man säkert använda de flesta material, kanske vore det lite kul att sy det i något retrotyg... ;) Kan väll inte bara vara på barn som det är modernt?? Halsbandet är en mycket enkel design, men trots det så mätte jag, klippte, sydde, provade och insåg trots allt att jag hade tänkt fel... men det var snabbt åtgärdat genom att korta av halsbandet några cm. Det underlättar när man gjort saker för stora och inte tvärsom... ;)
Nästa vecka blir det jobbresa till Umeå och givetvis besök på Ohlssons tyger! :) Håll gärna en tumme för mig att det finns vindpoplin i mängder! Har fått fler beställningar på packpåsar så jag behöver fler färger. :)

Inga kommentarer: