04 oktober 2008

Tyginköp!

Jag behövde göra vissa små inköp för att klara av alla beställningar som ligger och väntar. Väl nere på stan insåg jag att dte var inte det lättaste, den ena tygaffären var stängd pga ägarbyte och den andra stängd pga brandskador. Vad är oddsen för det? Så då blev det Åhléns och sen besök på några Second hand butiker. På en av butikerna fyndade jag detta tyg med John Blund! :) Blev jätte glad över att se det och helt överlycklig nöär jag ser att det är en jätte stor bit för jätte lite pengar!! :) Ett tyg som jag sett på Tradera förut men tyckt att det är för dyrt att köpa... Nu är jag lycklig ägare till det! :) Det kommer bli fler besök på den Second hand butiken!
Jag har nu fem nya tyger att sy tetranecessärer av men jag ska även testa att sy andra modeller på necessär. Sen hittade jag flera tyger i tema rosa, vilket var den färg som jag var ute efter för dagen. Det vita tyget till vänster i bild med röda äpplen och blad på har jag sen tidigare men då är det gult istället för rött. Kanske man kan göra något roligt av de båda tygerna tillsammans? Det bruna med blommor på hade jag hoppats att E kollega faller för till en av de väskor hon beställt. Tror det kan bli ganska häftigt, men speciellt då tyget är en stor rund duk som jag får klippa isär på bästa sätt. kräver nog lite tankeverksamhet...

6 kommentarer:

Linda sa...

Vilka härliga tyger du har hittat! Ditt tygskåp skulle jag vilja här hemma i mitt pysselrum, bara öpnna, klappa på tygerna och inspireras av alla färger och mönster!:-)

Sandra sa...

Hej Maria!
Ja, håller med Linda, vad mycket fina tyger du hittat. Får man lägga in en beställning till din lista...=) Jag skulle vilja beställa en tetranesessär i de svart/vita blomytyget här ovan... . Ha en bra dag! kram//Sandra

Krajamaria sa...

Jo, mitt tygskåp är ganska inspirerande! :) Du får komma hit och klappa på tygerna... ;)

Krajamaria sa...

Jag fixar din beställning Sandra! Men menar du det tyg som är grått i botten och har svarta blommor här ovan? det andra tyget från höger? Eller är det något annat tyg du syftar på?

Hella sa...

Min 3-åriga dotter är inne i en spindelmannen fas, så hon ylade i högan sky när hon fick syn på tyget (trots att det bara är en liten bit som syns...!) Lycka till med skapandet!

Krajamaria sa...

Roligt att du tittade in igen! :) Skoj att höra att din dotter blev glad av att se ett av mina tyger! :)