31 oktober 2008

Snön inspirerar!

Stan lyser vit sen några dagar och jag får så mycket inspiration av allt det ljusa! :) Idag har jag införskaffat lite nya tyger, kika in i tygskåpet så kan du se mina två nya tyger till necessärer, ett nytt girafftyg och ett nytt retrotyg. De sista två gjorde jag en barnfilt av med vadd mellan och jag gjorde ett försök att kanta det snyggt med ett orange bommullstyg. Kantbandet sitter där, men särskilt snyggt blev det nog inte... Min tanke var att det skulle vara lättare att få kantningen snygg om jag rundade av hörnen, vilket det säkert hade blivit om jag hade valt att kanta med ett stretchigt tyg... Men nu blev det som det blev. Jag är själv ganska så förtjust i kombinationen av tyger och färger iaf. Tänk att nu har jag sytt i detta orangefärgade tyg två gånger på raken, och valt det frivilligt! Jag som verkligen inte tycker om den färgen! :) Vart är världen på väg?? Jag hoppas bara att de nyblivna föräldrarna kommer att gilla tygvalet...

Jag har också sytt den necessär som K.H beställt i det bruna IKEA-tyget. För att göra den lite kvinnligare satte jag en rosa dragkedja på och skulle även sätta dit en pärldongel. Men jag tror att efter att ha suttit med den där lilla dongeln och försökt få fast den i lika lång tid som det tog att klippa till och sy ihop necessären, så gav jag upp. Det är inte min grej och ännu en gång fick jag bevis för det! Det blev ingen pärldongel på den här necessären.... men däremot så blev det två stora fickor, eller om man vill kalla det fyra fack i necessären. Så det tror jag blir ganska bra iaf, allt efter vad H lämnade för kommentarer efter att ha testat den första necessären jag sydde, i samma tyg som den här.
På måndag är det KK-kväll och jag har utmanat övriga deltagare att ha ett tema varje gång vi ses och pyssla kring. Till måndag har jag valt temat vintervitt. Ska bli skoj att se om någon hänger på! :)

Inga kommentarer: