04 oktober 2008

Rosa saker

En kollega till E har ju lämnat in en beställning på en hel del rosa saker. Jätte roligt! Problemet är väll att jag inte har så många rosa tyger... men jag ser behovet så den senaste tiden har jag handlat på mig rosa tyger, bland annat idag, se nedan. jag har iaf betat av halva beställningslistan till denna kollega. Först gjorde jag en rosa shoppingkasse. Nästa sak på listan var en necessär i modell kamerafodral i ett förvalt rosa och silvrigt tyg. Jag har verkligen kämpat och försökt, men inte lyckats den här gången att sy det som beställdes. Det valda tyget repas upp så fort jag sätter skaen i det, helt klart ett svårt och hopplöst tyg att sy i! Så tyvärr blev det inte någon necessär av tyget, jag sydde istället en börs med förhoppningen om att den kan fungera lika bra...?
Sen fanns det även en beställning på en kasse för förvaring av matlådan när beställaren går till jobbet. Den skulle vara rosa och med bling på, ungefär storelk som en systemkasse. Jag hade inget bling så jag valde helt enkelt två rosa tyger och sydde på en guldremsa längst upp. Vill inte kollegan ha den här så får jag väll ta den själv. jag tycker att den blev ganska så cool! :)

Inga kommentarer: