07 oktober 2008

Reflex, mössor, klänning & USA!

En massa olika saker blev sytt i helgen; reflexer, mössor och en klänning. Tack vare ett besök från USA så är nu en tetranecessär och en börs i Frösö handtrycktyg på väg till Minnesota! :) Första sakerna som lämnar landet! :) Det är stort!!
Till S blev det en klänning efter inspiration från andra sybloggar och mönster enligt en av hennes tidigare klänningar. tyget med hjärtan kommer från gardiner i råndalen och det randiga i plysch är mammas gamla tröja! :) Jag misslyckades med nederkanten på klänningen, den ser lite knasig ut... får ändra den vid tillfälle. Svårt att lägga upp utan att det drar sig? Som tur var så gillade S sin nya klänning mycket och ville ha den på sig direkt! :) Jag är redan sugen på att sy fler!
Hösten är här och Alice har fått sig en reflexgrej till kopplet så att hon syns på kvällarna och S & A har fått sig varsin mössa. Färgerna uppskattades hos barnen men de blev tyvärr aningens trånga så jag får sy om de snarast. Mössan är sydd i vindpoplin och fleece.

2 kommentarer:

Elo sa...

Cooooool klänning, men.....vad liten K ser ut....
Du fortsätter inspirera o min blogg e inte ens uppe, skäms på mig.

Krajamaria sa...

Tack snälla! Men till slut kanske jag inspirerat dig så att din blogg blir ofentlig...? Jag hoppas! :)